Zomertijd Vakantietijd

Juni - Eugène Grasset

De eerste zomerdag

Vandaag  is het 21 juni en is het volgens de kalender de eerste officiële zomerdag. Ook is het vandaag de langste dag van het jaar, en de zon schijnt volop. Juni wordt ook wel zomer of rozenmaand genoemd. De zomer is een jaargetijde van zon, zee, strand, (school)vakantie, veel buiten zijn en op reis gaan. Zelf geniet ik ook volop van de zon en de fraaie natuur.


Ein Sommertag - Hans am Ende

Hierbij nog enkele weerspreuken over juni. 

In juni weinig regen, voorspeld een grote zegen.

Met St. Jan (24 juni), nieuwe aardappelen in de pan.

Komen er pluimen aan het riet,
bedenk het is nazomer en geniet.


Voor nog meer opmerkelijke weerspreuken.http://www.weer-spreuken.nl/juniweerspreuken.html


Day in June - Carl Frederik Aagaard

En ik ga ook op reis; een digitale ontdekkingsreis door de tijd met de digitale diligence. Een reis die in feite al begonnen is, en waarbij  ik vele bijzondere en unieke schatten heb ontdekt. Schatten in de vorm van opmerkelijke en fraaie afbeeldingen en foto’s uit de grote digitale schatkamer, en die ik graag wil delen. 
The London Faringdon Coach passing Buckland House - James Pollard

Graag nodig ik jullie/u uit om in de digitale diligence te stappen en met mij mee te gaan op een Grand Tour door de tijd, waarbij bestemmingen nog een verrassing zijn. Behalve mooie afbeeldingen en foto’s deel ik ook graag leuke feiten en weetjes. 

En hierbij het eerste weetje: Een Grand Tour  was vroeger (18e tot begin 20e eeuw) een uitgebreide reis voor welgestelde jongeren door het vasteland van Europa.Tijdens de Grand Tour werden allerlei plaatsen en culturele bezienswaardigheden bezocht.Deze reis duurde langere tijd en was min of meer een verplicht onderdeel van de opvoeding en vorming.
Engelse toeristen in de Campagna - Carl Spitzweg

En niemand hoeft in de rij te staan, een kaartje te kopen of in te checken.Wat zal ik de komende tijd delen? Dat is nog een verrassing, maar het zal alles te maken hebben met de zomer, zon, zee, strand, vakantie en heel veel nostalgie en plezier. Stap dus in de digitale diligence en ga online mee op reis met digitale postiljon Miny Vroegindewey.


En tenslotte een zomerse groet.
Zonnebloemen - Vincent van Gogh








Reacties

  1. Reacties
    1. Hallo Erik,
      Hartelijk dank voor je reactie. Heel leuk en stimulerend.
      Het is enorm boeiend en fascinerend om zoveel mooie afbeeldingen te ontdekken in de grote digitale schatkamer.
      Hartelijke groet Miny

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten